rakan yang menyokong!!

Tuesday, October 1, 2013

HaTi PereMpuan..

salam semua..

hari ni zati tiba-tiba nak berkongsi satu rasa yang mungkin perempuan di luar sana rasa apa yang zati rasa (yelah..same2 pompuan). Ok lah.. terlebih dahulu zati ucapkan terima kasih sebab sudi menjengah blog ntahapehape yang boleh dikategorikan sebagai blog yang mengarut..hehehe..

           Lumrah perempuan sejak azali dilahirkan dengan pelbagai perasaan atau lebih sopan lagi ialah naluri. Memang sinonim kalau kita dengar “naluri seorang ibu..” dengan “naluri sebagai perempuan..” dll..


          kenapa zati tibe2 je nak berceloteh pasal ni ea?? Sbb zati pon perempuan. Ada lah nak berkongsi sikit pengalaman and perasaan tu.
Baiklah.. mungkin segelintir lelaki kat luar sana xtau siapa kita sebagai seorang perempuan. Biase lah,segelintir lelaki mungkin xkan amik port/peduli dengan kita.so mcam ni lah ea.. zati cuba bantu perempuan2 kat luar sana untuk explain/terangkan siapa kita..!

Who we are as a girl…??

Majoriti  perempuan dilahirkan dengan perasaan yang lembut. Even mereka yang berlagak seperti tomboy tu pon ada perasaan sedemikian. Zati ni boleh dikategorikan sbgai perempuan yang agak baran and suka memendam perasaan. Tak kesah lah dilahirkan dengan perangai yang ntah ape2 mesti akan terselit rasa lembut hati tu. Ego macam mana pon seseorang tu, jahat macam mane pon dia..percayalah.. mesti ad.(yang mmg dah lembut tu dah la.. xleh nak cakap ape..).kita boleh ambil contoh seperti yang dekat dengan kita, iaitu mak kita sendiri. Korang wat ape pon kat dia,msti dia akan terasa,sebab mak kita pon perempuan.so sama lah..!. ibaratkan lah GF korang tu macam mak korang, tapi ingat,kalau dah kahwin esok,jaga hati mak..korang boleh nak lebihkan isteri,tapi jangan lah bagi mak tau..so yang isteri ni pun jangan lah menunjuk2 kat mak mertua ea.. xsayang laki korang ke? Xpasal jatuh dosa..so lelaki yang kat luar sana tu.. jaga lah hati pasangan masing2.. termasuk kamu jugak Mr.N..!


Perempuan ni jugak perlukan perhatian sebenarnya.. tak kira dia tu adik atau pon sesiapa dalam hidup korang. Zati bukan ape..kengkadang kadang-kadang Mr.N tu selalu ckap perangai zati macam budak2.. so biar lah pon, t dah kawin tukar lah watak isteri pulak.. dah ade anak nnt lagi lah lain perangai.. xkan nak same mcm anak2 kot..?? haish.. xpaham betol lah.. merajok lah..itu lah,,ini lah.. bla..bla..bla.. hurm..tapi xpe..sebab…


Haa..ni lah sebabnya.. kite ni sbgai perempuan sangat-sangat penyabar.. am I right?? Betul..sebab..sekali lagi kita tngok mak kita.. sangat penyabar bukan? Ape yang kita buat,kita nakal macam mane pon dia tetap sabar. Beruntungnya kita sebagai seorang perempuan. Tapi itu lah.. kadang tahap kesabaran kita pon ade batasnye jugak kan. Hurm..


Selain tu.. perempuan dengan air mata. Memang xkan boleh dipisahkan. Perempuan x akan menangis kalau xde sebab tau. Mesti bersebab. Contohnya..dalam bab-bab bercinta ni.. for example; bila dalam tahap dia sudah x boleh nak bersabar dengan sesuatu perkara, xkesah lah dalam perjalanan balik dating ke..tengok wayang ke or whatever.. dia akan menangis. Sebab? Sebabya antara salah satunya ialah mahu menjaga hati pasangan atau orang yang dekat dengan dia. Percayalah wahai kaum adam di luar sana..memang luaran kami nampak kuat..tapi dalam kami rapuh. Untuk dapatkan kembali kekuatan tu.. salah satunya luahan atau menitiskan air mata.. huuu…. L


Bayak lagi yang zati nak kongsi.. tapi ini sahaja yang zati dapat share dengan pengunjung balduungu.blogspot.com yang setia update blog zati.. tq suppotrez..

Salam sayang muah..muah dari zati..

xoXO

BaLdu UNgu

No comments:

Post a Comment