rakan yang menyokong!!

Saturday, June 25, 2011

kesabaran aku teruji

hari ini ( 25 jun 2011 ) kesabaran aku teruji selaki lagi. macam-macam karenah manusia aku jumpa bila aku dah masuk ke alam pekerjaan. Ada yang penyabar,ceria, pemarah,kurang kesabaran, yang tak ada perasaan pon ada.. huh.. lau nak describe kat sini memang susah nak menjelaskan satu persatu. 
 first time aku masuk keje, adat lah xtau satu hape pon kan?? so itu lah guna nya kita belajar daripada yang dah mahir dengan kerja2 tu. ok yang tu dah beres. second day pulak.. sume berjalan dengan lancar sebab yang mahir ade kat sebelah aku sambil bantu aku dengan ape yang patot. tiba waktunya hari yang ketiga, time ni lah aku start jumpe dengan macam2 ragam manusia. Bila ditanya nak isi minyak brape hengget.. diam je.. dah tu tanye lah nak ron 95 ke or ron 97.. diam jugak.. aku dah set and dah cash kan.. leh plak marah kitorang n cakap wat keje main2. adush.. lau aku kat sebelah dye nak je aku sound dia balik. Len kali bila ditanya tu jawab, jangan diam.. salah sendiri nak salahkan orang lain. its not fair la  macam tu. Ni lagi satu  hal.. orang yang dah lame bekerja kat situ tapi baru first time nengok aku senyum kat customer..adat lah bila jumpa customer, dorang mesti nak tengok kita punya penampilan and personaliti kita.. cam satu citer nih, bukan satu tapi ramai pelanggan yang tanya kat aku " apesal senyum je nih cik adik oi?? macam ade pape je..." aku balas lah balik.." harus lah senyum, xkan nak masam je sentiasa? nnt rezeki xmasuk tau.. hohoho...

No comments:

Post a Comment