rakan yang menyokong!!

Tuesday, September 18, 2012

EtniK kreaTif a.k.a irama Malaysia...

assalamualaikum..

kalian rindu tak nak dengar lagu2 etnik kreatif or irama melayu?
jujur tau.. sbnarnyer mmg rindu nak dengar, time aku rindu balik nak dengar lagu2 rentak camnih bila aku dengar lagu Hati kama-Dato' Siti dengan Noraniza Idris..
(cube korang bukak youtube n search lagu tu.. mmg best..)

ntah nape lah susah nak cari anak2 muda yang boleh nyanyi lagu macam nih,

keistimewaan secara ringkas yang aku dapat ungkai dari lagu2 etnik malayu nih antaranya penuh dengan unsur nasihat, pantun melayu, atau pendek kata ianya melambangkan identiti masyarakat melayu.
bukan xnak sokong lagu2 yang ade sekarang nih,tapi semuanya hanya tentang meluahkan perasaan n lirik yang terlalu simple (bagi aku lah).. banyak sebenarnya...
rindu dengan karya2 Pak Ngah..

Dato' Siti Nurhaliza
antara yang terkenal dengan lagu-lagu Irama melayu..

xpercaya?? cuba dengar dulu dan faham liriknya.. 

senarai lagu yang aku minat.  :
- Hati Kama- Siti Nurhaliza ft Noraniza Idris
- kurik Kundi- Siti Nurhaliza
- cindai-Siti Nurhaliza
- dikir putri - Noraniza idris
- nazam berkasih - Syura
- badarsila - Siti Nurhaliza
- hala Timur - Noraniza Idris
- nirmala -
- ya maulai-
- mahligai permata-



cube dengar sekali... mmg best.. jangan biar ia lapuk ditelan zaman...



No comments:

Post a Comment