rakan yang menyokong!!

Sunday, September 16, 2012

mEnjaGa Hati..

aku pon xtau nape dengan aku nih, adkah terlalu baik atau pun terlalu lurus.. 
entahlah...aku nih sejak kecik dah di ajar hormati hati orang len dengan arwah atok aku, bile kita jaga hati orang len,InsyaAllah mereka juga akan menjaga hati kita. 
tapi ape yang aku rasakan sekarang nih lain plak yang jadi. nak tau knape? aku punyelah bermati2 jaga perasaan dorang( sahabat) tapi last2 aku yang merana..memang kengkadang aku kecewa sampai xtau nak mengadu dengan sape.. surau jugak jadi saksi tempat aku menangis n mengadu..
ape yang perlu sekarang nih cume sabar n cube cari kawan yang dapat bahagiakan aku di dunia dan akhirat.. 

     adakah tuhan merancang yang terbaik untuk aku?

1 comment:

  1. Bila kita buat baik, tapi orang tak hargai, jangan risau, Allah ada untuk hargai. Allah tak uji kita dengan alasan sia-sia. Allah uji dengan sebab di pertengahannya dan ganjaran di penghujungnya. Yakin dengan Allah, Dia tak pernah tinggalkan hambaNya sendirian, Dia sentiasa ada. Cuma biasalah kadang2 kita terlupa adanya Allah sebagai teman. Dia faham hati dan perasaan kita lebih dari kita sendiri. Saya faham perasaan upset bila orang tak hargai kebaikan yang kita buat dengan ikhlas, sebab saya pun pernah rasai, tapi bila kita selalu yakin akan adaNya Allah, insya-Allah kita akan rasa tenang. Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah hati kita akan menjadi tenang :)


    Anggaplah ni perkongsian dari seorang sahabat. Salam perkenalan ^,^

    ReplyDelete